9 Aralık 2012 Pazar

6.ay

- Birseyler basarmak zor degilmis,istemek ve cok sevmek gerekliymis sadece...Biri birbiri seyleri basarabildigimi (en azindan benim acimdan) gordukce anladim hic birseyin zor olmadigini... Hic bir saniye bile Of demeden puf demeden geldim 6ay'in sonuna... Cok yoruldugum anlar oldu muhakkak ama o anlarda bunu dile getirmedim,dile getirmek ne kelime ? Kendime bile fisildamadim "cok yoruldum"diye..inanin ! Ailem,esim,arkadaslarim..hic tahmin etmediler. minik bir bebekle bu kadar uzun zaman baska hic birsey yapmadan,kendime zaman ayirmadan,belkide degil kesinlikle kendi hayatimdan ödün vererek mutlu olabilecegimi :) Annemle her konusmamizda bana iyimisin,yorgunsan geleyim? dediginde verdigim cevaba muhtemelen inanamadi ve surekli tekrarladi israrla...Hayir anne ben cok iyiyim sadece birazcik uyuyamadim ama onemli degil Demir bugun bana resmen gulucuk atti ! Diye cevap verip hic bir sekilde moral bozuklugu yasamadim.
Ve...
Sonunda yırttık ! dıyebılecegımız 6 ayı muthıs gecırmemdekı tek sebep benim duygusal acidan guclu olmamdan kaynaklanmıyordu herhalde,ne ıstedıgımı hep cok ıyı bılıyordum Demir'in hayatimiza girmesini o kadar cok ıstedım kı, hamileligimin ilk basindan beri cınsıyetının erkek oldugunu biliyordum,hissediyordum (erkek istiyordum). Onu cok istedim,istedik.Alp le birlikte.. Daha dogmadan once onun gelecegi icin bir suru sey yapildi bile,her duruma karsı cok ıyı organize olduk ve sansliydik ki Ailemiz de hep yanimizdaydi..
 Birseyi hem bu kadar cok isteyip hemde off cok zormus deyip arsizlik yapamazdim elbette !!!

6ay bitiyor,

Neler gecirdik Demir bey kimdir ? Nelerden hoslanir? Yillar sonra tekrar okuyup hatirlamak icin yazayim...
Aslinda Demir deyip duruyoruz , bu cocugun iki adi var "Cihan Demir" ama biz ona simdilik Demir diyoruz o buyuyunce hangi ismini kullanmak isterse o isme gecis yapariz :)
Biraz ozelliklerinden bahsedeyim;

Demir bey minik bir adam gibi geldi dunyaya...
Kucagima ilk gelisinde bile o minik kafasi hep dimdikdi,gozler faltasi gibi acik,dik dik bakardi.Teni muhtesemdi ki hala oyle :) hic yeni dogan gibi degildi..kizariklik yoktu,sivilce gibi olan kabarikliklar hic olmadi,kafada olusan konak ne bilmem,kisacasi cok temiz dogdu oglum :)
 

Ilk andan itibaren bir meme emisi var ki sormayin bayan arkadaslarim bilirler cikan sesleri :)

Ilk 6 ay sadece annesutu ile beslendik sukurler olsun.doktoru ona 'organik bebek' ismini takti :)

Gaz guz sancilarimiz yok denecek kadar az oldu,
Bezi acilinca hemen cis yapmak en guzel oyundu onun icin :) artik buyudu hemen yapmiyor :)
1aylikken sunnet oldu,onu severken haddinizi bilin ! :) o artik erkekk adam :)

Ilk oyunumuzu 1,5 aylikken oynamaya basladik,
Kucaga alistirmayin diyor herkes ama,o kadar guzelki yapacak baska sey yoktu mecburduk kucaga almaya :) kokusu muthisss

Hatta soyle ki...

Ilk 3ay sadece kucakta uyudu,en cok annesinin kucagindaydi saatlerce o uyammasin diye kipirdamadan durdugumu bilirim ve asla unutmam :) 

Dogdugundan beri aynalari cok sever,annesine cekmis :) kendini pek bi begenir gibi bakiyor,gulucukler atiyor aynaya.Aynadan bizi takip ediyor..

Sesleri,kisileri ve evimizi cok kucuk yasta ( ayda :) ) ayirt etmeye basladi doktorunun soyledigine gore yasitlarindan daha hizli bir gelisimle iyi bir algilama ozelligi varmis.Sebebi benim bir saniye bile susmadan ona anlamasa bile herseyi gosterip ne oldugunu anlattigim icin olabilirmis . Mesela su sebilinin sesini duyunca hemen mutfaga dogru bakiyior ve cildiriyor su icmek icin...

Saatlerce disardaysak eger eve geldigi zaman resmen gulucukler atiyor,ilk olarak ev kapimizin uzerinde mavi yanan alarm isiklarina bakiyor ve oradan anliyor eve geldigini.

Beni hic yormadi tek sorunumuz ilk 3aylik donemdeki kucakta uyuma problemimizdi ki onu da hic sorun yapmadim,nasilsa buyudugunde istesemde 10dk bile yatmayacakti kucagimda kiiii 3ay doldu o muhtesem kucakta uyuma seramonimiz maalesef son buldu,simdi deniyorum olmuyor :( 

Uykusunda aglar bazen,ya karni ac ya gazi var ya da bizim yatakta akli kaldi :) gozu kapali aglar,annesi hemen alir kucagina aninda susar,meme emer ve dogru anne ile babanin arasina ,bizim yataga kafasi degdigi an uyur yeniden..bizi yataktan kovarcasina eller kollar acik bir sekilde :)

Herkesi sok eden bir kac hareketimiz var,nazar degmesinn masallah diin :) Bardaktan su iciyoruz bir kac damla su yasak degil :) bardagi kendisi tutuyor ve dilini icine sokup suyu iciyor,o kucagindaysa su icmen cok zor :) evimize gelip bu hareketini gormeniz lazim , sirf bu sirinligi icin ona asik olabilirsiniz :) 

Tek basina kalmaktan nefret ediyor,ayni odada olmakta yetmiyor ona,temas halinde olacaksin yoksa kiyamet kopabilir :) ayagi ile ittirmeye bayilirr,alt degistirirken,oyun oynarken,emerken kisaca her kosulda o ayak illaha birine degecek..kacar yolumuz yok :)

Ayak parmaklariyla yakalamaya bayiliyor,babasi kesfettii daha birkac haftalikti :)

Banyo yapmayaa bayiliyorr ,muhtemelen banyodan cikti diye aglayan cinslerden olacak :)
Banyo yaptiktan hemen sonra karni tok bile olsa o meme'yi emmek zorunda,yoksa sinirleniyor,yapacak birsey yok sinirli erkek :) keyif pasasi...

Kalin giyinmeyi sevmiyor,ustunu orttugum zaman aciyor,hangi bebek sever ki !?

Daha onu 1-2 saat disinda o da bir elin bes parmagini gecmez ,hic birakmadim anneme,babaannesine vs.birakabilmem mumkun degil, uyurken ozluyorum...
Herkes;' birakman lazim ozel hayatiniz kalmayacak' diyor ama Alp'le hem fikiriz ki bizim o olmadan bir ozel hayata ihtiyacimiz yokki :) oyle bir derdi olan varsa cocuk yapmasin bence :)o buyusun onunla birlikte gezmenin alasini yapicaz insallah...

Baby tv izlemeye bayiliyor,

Genellikle ingilizce baby tv videolarini izletiyoruz youtube dan,o kadar alisti ki ingilizceye ,o videolarin turkcesini izlemekten zevk almiyor.

Tillie knock knock ! Favorimiz :)

Babasinin omzuna oturup,babasinin kafasina sapsap vurmaya bayiliyor,aglarken hoopp omuza hemen susuyor :)

Alt degistirme unitemiz var banyoda,ona yatmak muthis keyifli,kendikendine konustugu tek yer :) babasina cekmis banyo da vakit gecirmeye bayiliyor:)

Arabada,pusette,kucakta farketmez yeterki disarda olsun hemen saskinca etrafina bakar.

Mutfaga bayiliyor,birlikte birseyler yapmaya 
basladik,simdilik sadece bana eslik ediyor keyifle..

Sac cekmek,hem kendi hemde benim parmagimi emmeye bayiliyor :) 

Daha hic disimiz cikmadi o konuya hic girmeyelimmm biraz gerideyiz :) ama onun saglik vs.gibi konularla ilgisi yokmus yapi meselesiymis sukur...

Ben bunlari yazarken dedesiyle salonda oyun oynuyor bir suru oyuncagi var ve hepsine bayiliyor en cookta muzik calan arabaya :)

Onu artik kucakta sakin tutabilmek mumkun degil...
Oyun cagimiza girdik,
Ne istedigini artik daha iyi anlayabiliyoruz :) 
O bizim canimiz oglumuz biz onun degerli ailesi


Agustos'11 Demir bey sesini kesfettii,hic durmadan cigliklar atip sonra cikarttigi sese guluyor :) cok saskin :)
Agustos'20 Forum bornovadayiz ilk defa emzinini kendikendine agzina koymayi basarabildi :) agzini bulamiyordu :)
Eylul'11 ilk defa ayaklarini elleriyle tutmaya calisiyor,ve tutunca yan donuyor :) bunlar yuzustu donmenin ilk alametleridir :)
Eylul'17 ayak tutma olayi cogaldii,meme emerken ilk defa kendi ayaklarini tutuyor,normalde bana tutturuyordu...
Ekim'07 21:55 ilk defa yuz ustu dondu :) soka girdik hemen herkese telefon etmem lazimm ... evdeyız :)
Ekim'23 09:30 ilk defa uykusunda yuzustu donup uyumaya devam etti :) normalde yuzustu donuyor ama uyaniyordu :) 

Bunlar tarihleriyle not aldigim bir kac sey...
Daha yazabilecek cook sey var ama yazmaktan parmaklarim agridi :)
Ben onu kesfetmeye devam ediyorum her saniye her salise o an gibi aklimda.

6 aydir ASK ne demekmis onu ogrendik...
Onu bize hediye eden Allah'a sonsuz sukurler olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder