18 Aralık 2012 Salı

Ah şu başımıza gelenler !

-  Demir bey 7.ayini bitirmek uzere dort gunumuz kaldi.
  Bu gune kadar neler yasadigimizi,neler sevdigimizi vb.durumlari sosyalpaylasim sitelerinde,bloga koydugum yazilarda az cok bahsetmistim,yani cok cok :)

  Demir,henuz 3aylikken doktorumuz Talha AKÌL ;"artik yataginda yatirmaya baslayin,6.ayimiz bitmeden kendi yatagina alismasi lazim ! Aksi taktirde 6.aydan sonra herseyin farkina varmaya baslayacagi icin,kendini sizin yaninizdan kovulmus hissi olacaktir,bu da travma yaratir" derkennnn.... Biz ; "neden bahsediyor bu adam,onun konusunu koklayarak yatmaktan daha guzel ne olabilir ki ?" diye dusunmekten alikoyamaistik kendimizi.
  Hala daha o dusunce baki aslinda.Hem Alp hem ben ,bir cok anne baba gibi,bebeklerini yanlarinda yatirmaktan son derece zevk alan bir ciftiz.Allah uzun omurler versin hep oyle de olacak.

  Ama esas konu su ki ; biz kendi zevklerimizi dusuneduralim ! Bebek icin ayni sey gecerli degilmis bunu dusunemedik.

  Okuyun da ogrenin :)

  6.Ayimiz bitti,gerekli kan testlerinin sonucunda,6 ay boyuca sadece anne sutu aldigi icin (anne sutu alan bebekldrde genellikle demir eksikligi boy gosterirmis)adı DEMIR olan bebegimizin demir vitamini gayet eksiklik gosterdi.
  Uzulmedik tabikide normal bir durum ve her bebeginde kullandigi FerroSanol demir eksikligi damlasini hizla sabah8 aksam8 damla kullanmaya basladik,simdi siz bunlari okurken aklinizdan,eee yaninizda yatmasinin ne alakasi var diyorsunuz :)
Devam ediyorum :)
  Ferrosanol'un,kabizlik,uyku duzensizligi vb.gibi tü-kaka yan etkileri var.

  Vee geliyorum sonuca.
  Ilaca baslayali 4gun oldu. 4gundur sadece 20 dk.lik kisa kisa uyku ile ayakta duruyorum.
  Surekli cigliklarla uyanan,aglayan,karsi odada uyuyan babasini,odanin kapisina bakarak aaa uu baa daa aguu diye acayip sesler cikararak (baba-ogul dili) cagiran,ya babasi ya da ben kucagimiza alinca,icine derin bir koku cekip rahatlayip uyuyan,ayakta sallanip,ayaktan birakinca gozunu acip agulagulanaba gibi acayip sesler cikartip resmen kufur eden (neden birakiyorsun) dogdugundan beri cook guzel bir sekilde aliskanlik kazandigimiz 2ke meme emme olayini gece de 20kez'e cikartan bir minik adam var yatagimizda.Unutmadan sunu da ekliim dun gece yada sabah ben saati soyliyeyim siz kararinizi verin , 05:30 dan - 06:30 a kadar gayet enerjik bir bicimde salon da oyun oynayan da bizdik :) siz o saatte kacinci ruyanizdaydiniz bilemiyorum,dusunmek dahi istemiyorum :)

  Yani butun bu olanlari ,arkadasim Ozlem'le(Demir den 5gun kucuk Daghan'in annesi) paylastigimda sabaha karsi saat 6gibi,butun sucu ferrosanol'a atmistik,cunku Daghan'da ayni durumdaydi.O da ayni saatlerde esi ile ayaktaydi ve Daghan ile :)
  Herseyi cok biliyoruz ya !@#&¤% :S bir de doktorumuzu arayip sormak istedim ;

-Alooo Talha bey merhaba bugun nasilsiniz?

-Tesekkur ederim siz ? Demir'in keyfi nasil?

-N'olsun Talha bey,hic sormayin basimiza gelenleri ; Ferrosanol bize cok agir geldi,gece surekli aglayarak uyaniyoruz,inanirmisiniz 4gundur uyku uyumadik :S

-hmm... (Sessizlik) ben ilactan oldugunu dusunmuyorum.Peki uyandiktan sonra tekrar uykuya nasil geciyor?kucaginiza alinca sakinlesiyor mu?

-Evet tam da oyle ! oluyor. Karnina sicak geliyor herhalde kucak ? Rahatliyor..
..................

-Benim size bahsettigim tamda buydu 7ay oldu hala yaninizda yatiyor ! Dedik dedik dinletemedik ki ?! sakalimiz yokki sozumuz gecsin.Biz bosuna mi okuduk onca okulu ? Ayir dedik sana 3.ay da yatagini dimii. Dilimde tuy bittii ne halin varsa gor !

Demeyi coookk isterdi eminimki ; ama soyledigi tanim tam da benim yazdiklarimin kibarcasi gibiydi...

Ama kibar adam Talha bey ; "Bu aylar sevgi aylari olabiliyor,daha sık sık kucaga gelme hissi,sarilma guven duyma hissi,hersey normal ( ben demistim dinlemedin demek bu) gene de ilac yuzunden oldugunu dusunuyorsaniz dozunu azaltin 7.ay bitimine az kaldi kontrole geldiginizde daha ayrintili bir test yapalim." dedi.

  Alismisiz biz yere dustugumuzde yeri dovmeye ...
  Kapiya carptigimizda "kapiyi dov" baba ! demeye.
  O kadar gun uykusuzlugi hic kokuma alistirdigimdan kaynaklandigini dusunmemistim.Oysa ki sucu 8damla verdigim ilaca atmak cok kolaydi benim icin.

   Sonuc; her ne olursa olsun beraber yatmaya devam :) ben bu durumdan bile memnunum,ben anlattim belki siz ders alirsiniz yapmazsiniz :) haa unutmadan ; aksamina ya da ertesi gun 2-3 saat uyumaniza firsat verecek,esiniz,dostlariniz ya daa aileniz yakininizda degilse benim yaptigimi yapmayin !

   "Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, tekdirden anlamayanın hakkı kötektir".

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder