31 Ocak 2013 Perşembe

"Sessiz olmak" hic bu kadar eglenceli olmamisti.

     Tam tamina 7,5 aydir bebegim icin uyguladigim ve her gecen gun gelistirdigim " sessiz olma teknikleri"ni paylasmak istedim,eger bebeginizi benim gibi huzurlu,sessiz,mutlu bir uykuya alistirmak istiyorsaniz belki sizinde isinize yarayacak maddeler olacaktir...ya da uyguladiginiz :) bu maddeleri zaruret olarak gormekten vazgecmeniz icin parantez iclerini dikkatlice okuyunuz.
    Goreceksiniz ki "Sessiz olmak" hic bu kadar eglenceli olmamistir.
 
    Ayrica;
    Uyurken huzuru hakeden kisi bir bebek degil de ; iki bebek :) siz,esiniz,ya da anne-babaniz olabilir elbette...

-En onemlisi dis sessizlik guvenligidir.
Hem apartman dis girisi,hem de ic giris olmak
uzere iki adet "lutfen zile basmayiniz" yazili minik post-it yapistirmak.
(Komsulariniz ya da sucunuz bu kurala harfiyen uyacaktir,ancak dikkat edilmesi gereken tek kural cep telefonunuz her daim yaninizda olmalidir ! Cep ten caldiririm taktigi ! )

-Ev icinde ses cikartan elektronik esyalarin mute pozisyonuna alinmasi,alarm,ev telefonu,cep telefonu.
(Burada uyulmasi gereken kural,kullaniminiz yogun ise bu esyalarin seslerini tekrar geri acmayi unutmayiniz)

-Bebeginizi uyuduktan sonra yalniz birakma calismasinda, ayaginizdan indirme (benim icin gecerli) sirasinda olusabilecek sarsintilari pışşş pışşş pışşş sesiyle egale etmek sart !

-Yataginizda uyutuyorsaniz ; yataktan kalkisinizi hesap edip kolay yoldan sessizce yatagi gicirdatmadan kalkmaniz icin once ayaginizi yere tam basip,kalcanizi elinizden aldiginiz guc le havaya kaldirip,ayaga kalkin. Abdominal kaslariniz,triseps,biseps leriniz cok iyi calisacak ve karin kaslarinizin da yandigini hissedeceksiniz. (Matrix position)

-Evinizin yerleri tamamen parke ise problem buyuk demektir.Genellikle bu evlerde yasayan ebeveynler "gunduz otmeyen,gece susmayan parke"sendromuna kolay kapilirlar.Bu hastaliktan kolay kurtulmaniz icin parkeleri test etmeniz sart,her yer esit duzeyde otmez,otmeyen yerleri bulup "cizgilere basmadan yurumeye calisan insanlardan"olabilirsiniz.
(Ayak kaslarinizin yandigini hissettiginiz anda o pozisyonda 5sn.bekleyin,zamanla kaslarinizin guclenecegini,kus gibi hafif olacaginizi goruceksiniz)

-Parkeli evlerde , bebek uyurken yalin ayak gezmek hatadir.Ciplak ayaklarimiz hafif nemli olacagindan parkeye yapisma sesi cikacaktir.Corap giymeyi deneyin.
(Ayaklarinizi yere surumeden yurumeniz gerekiyor,coraplarinizin topuk kisimlari erken agarabilir ya da cikan ses dis gicirdatabilir)

-Evinizi toplamaya calismayin "birakin daginik kalsin".
(Extra yorgunlugunuz olmayacaktir)

-Bebeginizin ses cikartan oyuncaklari ortalikta unutulduysa "birakin daginik kalsin" felsefemiz burada da gecerlidir . Mazallah kaldirmanin bedeli daha agir olabilir.

-Bebeginiz uyuduktan sonra cips,cikolata,cornflarkes, vb.atistirmaliklarinizi erteleyin ya da o uyumadan tabaklarinizi hazirlayin ya da yemeyin.
(Doymamis yag orani yuksek ve kalorili yiyecekler zaten sagliga zararlidir)

-Bebeginizin yattigi odadaki banyo nun kapisini mutlaka kapatin,ust katlardaki komsularinizin dus vb.su sesleri borularda felaket gurultu cikartarak inebilir.(Bizim ev icin gecerlidir)

-Cekirdek,antep fistigi vb.kuruyemisleri lutfen tuketmeyiniz.
(Dislerinize zarar verebilirler)

-Bebeginizin sevdigi ev esyalarinin seslerini hesaba katmayi unutmayin,uykuya tam dalmadiysa kesinlikle duyunca gozlerini acacaktir.Kullanim esnasinda dikkatli olunuz.
Su sebilinden su almak hic bu kadar zor olmamisti.
(Geceleri cok su icmek mide bulantisi,sik idrara cikma gibi zorluklari beraberinde getirecektir)

-Perdeleriniz katlamali duzenek ise,o boncuklu iplerini kullanirken futursuzca hizli hareketlerden kacininiz.
(Boylece yavas hareketlerle kullandiginiz icin uzun sureli kirmadan,bozmadan kullanim kacinilmaz olacaktir)

-Evde calisan yardimcinizin,bebeginiz uyumadigi zamanlarda olabilecek en sesli isleri halletmesini saglayin ; elektirikli supurge,buharli utu,mutfak isleri...Camasir asma,katlama,nevresim degistirme gibi soft isleri bebeginiz uyudugunda planlayiniz.
(Boylece yardimciniza da dinlenerek,acele etmeden is yaptirma imkani saglayarak,is gucunde zaafiyet ile karsilasmayacaksiniz)

-Ev ahalisinde Horlama sorunu olan var ise derhal doktora...
(Yillardir ertelediginiz bu saglik sorununuzu nihayet sonlandirabilirsiniz)

-Gece saatlerinde banyo yapmaktan vazgeciniz
(Zira gec saatte banyo yaptiginizda,vucudunuz nemli kalacagindan,hareketsiz bir kac saat gecireceginiz icin vucut isisinda dusus yasarsiniz,bu da tutulmalara sebebiyet verebilir)

-Elektirikli panjurlar ve balkon demirleri her zaman gurultunun ilk adresi olurlar.
(Cok gec olmadan kapatiniz,kilitleyiniz;ev guvenligini erkenden saglama almis olursunuz)

-Telefon ile konusurken ses tonunuzun ayarini mutlaka bos bir ortamda deneyiniz.Beceremiyorsaniz teknolojinin getirdigi yeniliklerden faydalaniniz(bknz:Sms,watsapp,Bbm,imessage)
(Ses tellerinizin de dinlenmeye ihtiyaci olacaktir)

-Ev ici isiklarinizi hafif kismanin vakti coktaan geldi,bebeginizin odasina yansima yapabilecek,koridor yer isiklari,gece lambalari vb.aydinlatma gereclerinizi kapatabilirsiniz.
(Elektirikten tasarruf yapmanizin yanisira,butun gun yorulan gozlerinizi dinlendirme firsati saglayacaksiniz)

-Sifonlarinizi kullanmayin !! dersem yuh diyebilirsiniz :))) ve demiyorum tabikidee o kadar da degil :))

Saygilarimla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder