23 Nisan 2013 Salı

Bu gün 23 Nisan

    Bu gün 23 nisan ,
    Ve üzülüyor insan !

     Halimiz şu an içler acısı, çocukken annemin bize her 23 nisan da yeni ayakkabılar ve kıyafetler aldığını ve bizi okul bayramından sonra stadlardaki gösterilere ve akşam düzenlenen fener alayına ve konserlere götürdüğünü dün gibi hatırlar ve özlerim.


Eski 23 nisan kutlamalarından bir kare.

                                                          Ne kadar da coşkulu herkes ; 


 




    Ama bu zamanda görüyorum ki maalesef 23 nisan artık Ulusal bayram sevincinin yerini "tatil" zihniyetine bırakmış . Kızıyorum ... Değiştirmek istediğim çoğu şeyden sadece birisi ama en önemlisi ! Hiç birşey yapmıyoruz ! Yapmıyoruz ! Stadlar bom boş ! Ee adamlar haklı olmaya başladı "Talep yok" Cumhuriyet çocukları uyuyor !




  Bugün ben 11 aylık bebeğimle trafikte giderken, bir bando takımı görünce anında durdum , arabamı polis e emanet ettim koşa koşa gösteri alanına gidip daha hiç birşey anlamayan oğlumun kulağına " bugün 23 Nisan" Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı! Atatürk bu günü size armağan etti, seninle seneye her 23 nisan öncesi yepyeni kıyafetler ve hediyeler için alışverişe,oradanda gösterileri izlemeye gidicez" dedim ve eminim anladı ! Güldü ! Ben bunu yaptığım için hiç birşey kaybetmedim,emin olun yılda sadece bir kaç kez ulusal bayramlarımıza 1-2 saatinizi ayırırsanız emin olun siz de hiç birşey kaybetmezsiniz! Aksine sizin sayenizde hepimiz kazanırız ! Cumhuriyetimiz kazanır ! Yeni nesilleri biz yetiştiriyoruz !!!  23 nisan öncesi reklam stratejileri bile sadece işin"tatil" kısmında.

   Sosyal medya dan izlediğim kadarıyla bu günün (hele ki bu devirde) anlamını anlamayan bir sürü insanla dolu çevrem , hiç birşeyin farkına varmadığımıza ve Atatürk'ün bizlere armağan ettiği bütün güzelliklerin takipcisi ve koruyucusu olmadığımıza üzülüyorum.


   Ama pardon siz de haklısınız bu gün işyerleriniz kapalı tatildesiniz yani kısacası diyorsunuz ki "ATAM İZİN'deyiz" yazık...

3 yorum:

  1. KALEMİNE SAĞLIK ARKADAŞIM... HAKLISIN HEPİMİZ TATİL PLANI YAPIYORUZ VE HİÇ BİR ŞEY ESKİSİ GİBİ DEĞİL! NE DÜŞÜNCELER NE YAŞAM TARZI NEDE TOPLULUK OLMA BİLİNCİ!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef durum bundan ibaret ! Ama merak etmeyin canlarım , seneye demir 2 yaşında olacak ve o lise ye gidene kadar her 23 nisanda siz teyzeleri ile birlikte meydanlarda olacak !

      Sil
  2. izin bitti... ve bizi bir araya getirdi...

    YanıtlaSil